Caribbaen life

17 september 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Bon Nochi!

​Aller eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke en lieve reactie's op mijn twee voorgaande blogs! En sorry dat ik niet veel meer geschreven heb ( had al gewaarschuwd dat ik het niet zou volhouden) Maar nu zal ik snel even een korte update doen over hoe het hier nou eigenlijk is.

​De tijd vliegt niet normaal snel voorbij. Ik zit nu inmiddels alweer bijna een maand in dit prachtige Curacao! En wat geniet ik van dit Caribbaen life. Alles hier is lekker op het gemak, mooi weer, mooie stranden, leuke mensen en zo veel gezelligheid.

IMG_1245IMG_2365

​Voor de mensen die het nog niet wisten, verblijf ik in de Telamonstraat 43, een studentenhuis met ongeveer 40 andere huisgenootjes. Kei gezellig dus!
​Iedereen heeft hier een eigen kamertje, en moeten we wel de douche en de keukens met elkaar delen.
​Al moet ik wel eerlijk zijn, zijn de keukens echt heeeel vies. Maar dit proberen we onderling wel bij te houden. Afgelopen week hadden we maden gevonden bij al onze pannen, dus dat was wel echt even een eye-opener dat we moesten gaan opruimen. want dat was echt heel goor.
​We eten savonds vaak in grote groepen, want dat is handig qua boodschappen, geld en zo gaat het wat sneller ook. Kim kookt zowat bijna elke avond heel lekker voor ons. Ik had nog zo tegen mijn moeder gezegd dat ik wel zou kunnen koken als ik thuis zou komen, maar tot nu toe zijn hier nog geen veranderingen in gekomen. Sorry mam!

Curacao is echt de plek van de stranden, gezelligheid en voor al de mooie feestjes!
​Maandag hier is onze rustdag, dan is er niet zoveel te doen.
​Dinsdag gaan we vaak naar de steeg, dan is het happy hour. Dan kan je voor 15 gulden een uur lang je beker blijven vullen met wat je maar wilt. Ideaal dus!
​Woensdag happy hour bij Live en daarna door naar Cabana
​Donderdag kan je weer naar de Steeg, dan heb je een "Beurs" waar je op een scherm kan kijken welke drankjes dalen qua prijs.
​Vrijdag is het happy hour bij Chill, en savonds Wet&Wid op het strand
​Zaterdag happy hour bij Zanzibar en daar blijven we dan totdat het klaar is. Zanzibar is echt de happening hier bij ons in Curacao. Ons studentenhuis heeft ook van die lelijke shirtjes die we dan aandoen, en zo herkennen wij elkaar, maar tegenwoordig ook de mensen die daar gewoon komen uit andere huizen, of vakantiegangers herkennen dan de T43. hahahaha .
​Zondag is het dan weer Wet&Wild.
​Dus zoals ik al zei, er is aaaaltijd wat te doen.
IMG_1641IMG_1615IMG_1627​  Voorbeeldje van onze shirts!
IMG_2072​ En dit is bij de Steeg samen met Berdien. Een huisgenootje van mij, maar ook echt een goede vriendin. :)

Gisteren was het Amnesia, het grootste dance Festival van Curacao. En wat was dat leuk! Er waren twee stages met verschillende soorten muziek: Urban, dance , techno en deep. Ik zal de aftermovie wel delen, want kan er over proberen te schrijven, maar dat lukt toch niet.

IMG_3054IMG_3008IMG_2997

​Naast de feestjes zijn de stranden ook echt heel mooi.
​We wonen heel dichtbij Mambo beach, dus daar gaan we dan ook vaak na stage naartoe. Kei handig.
​In de weekenden willen we vaak de wat verdere stranden bezoeken. Dit is al vlug een halfuur of langer rijden. Heel irritant, maarja, je moet er wat voor over hebben.
IMG_2638IMG_2654IMG_2194

​Maar oke, ik ben hier natuurlijk niet alleen maar voor vakantie te houden.
​Ik ben hier natuurlijk toch voor stage gekomen.
​Mijn stage loop ik bij huisartsenpraktijk Sorsaka, elke dag van 7u30 tot 12u30.
​Ohja, eerst even dit voordat ik het vergeet: Ik deel een autootje samen met Lotte en Naomi, en de eerste stage dag ging ik met de auto samen met Lotte. We waren echt op tijd vertrokken, ik denk rond 6u45 ofzo? Maar laten we zeggen dat we om 8u45 op mijn stage aankwamen omdat we Lotte haar adres niet konden vinden. hahahahaa, goed begin dus, not. Maar gelukkig konden beiden praktijken er wel om lachen.

​Mijn stage loopt / liep niet zoals het eigenlijk zou horen te gaan. Afgelopen week ging het dan wel een stuk beter, en dat gaf mijn begeleidster dan ook wel aan.
​Verder ga ik er maar niet te veel over online zetten. Maar ik hoop wel dat mijn stage verder allemaal goed komt, want ik wil dit super graag met een voldoende afsluiten zodat ik volgend jaar lekker kan gaan studeren in Rotterdam. En zoals dat er nu naar uitziet, vrees ik er een beetje voor.

​Nou, ik hoop dat ik jullie toch een beetje op de hoogte heb gebracht.
​Natuurijk heb ik nu niet alles verteld, want er zijn nog zoveel dingen vooraf gegaan, zoals full moon party, maarja daar schrijf ik de volgende keer dan wel over, en gewoon nog zoveel andere dingen.
​Ik heb wat foto's toegevoegd , alleen weet ik niet of jullie die kunnen zien, maar die zouden op mijn profiel moeten staan onder foto's ?? Ach, ik hoor het wel.

​Nu ga ik maar afsluiten en naar de anderen toe. Want wij gaan zo naar het strand ( Het is de warmste periode in 7 jaar hier, dus stel je dat maar voor) het is veel te warm!

Tot de volgedende!

Love it ! Geniet er van girl ! ❤️❤️❤️
    Ben zo jaloers 😫
  2. Ome Co:
    20 september 2017
    Tsja, wat moet ik zeggen lieverd.... volgens mij heb je mijn genen geërfd!! Lekker feesten!! Maarre, zorg er voor dat alles goed gaat met je stage ee! Business before pleasure!!! Geniet!😘